Lakiery samochodowe i ich rodzaje

W warunkach zimowych lakier samochodowy narażony są na wiele wyzwań. Chłód, śnieg, błoto oraz sól powodują niszczenie podwozia i matowienie oraz zniszczenia mechaniczne nadwozia. Jedynie wszechstronne funkcjonowania mogą wywołać, iż wiosną własny pojazd będzie pozbawiony zniekształcających nalotów, odprysków oraz widocznych objawów rdzy. Doskonała ochrona lakieru auta potrzebuje dokładności, staranności oraz zaangażowania. Wykonanie jej nie jest natomiast kłopotliwe ani ciężkie.

Jak dobrać lakier samochodowy?

By doskonale wybrać kolor, odpowiednio dobrać się do lakierni. W tymże celu konieczny jest przynajmniej fragment oryginalnej warstwy, odpowiednio zatem dotrzeć na miejsce pojazdem czy przynieść rozebraną klapę paliwa. Pamiętaj, by przed wizytą w serwisie oczyścić doskonale pojazd oraz go wypolerować – jedynie w tenże sposób usuniesz zewnętrzną, utlenioną powłokę.

Przy pomocy komputerowego systemu wyboru odcienia można skopiować właściwie dowolną barwę lakieru. Nierzadko starczy także praca standardowego lakiernika, jaki bez pomocy sprzętu potrafi dobrze połączyć różnorodne barwy, aby osiągnąć dobry odcień.

Czemu są różnorodne barwy (odcienie) tego samego koloru?

Odcień lakieru samochodowego osiągamy przez łączenie barwników w dobrych proporcjach ściśle wedle specyfikacji. Jeżeli znamy kod lakieru to połowa sukcesu, gdyż z programu receptur dobierzemy dobrą formułę – mieszamy oraz lakier gotowy.

Niestety na skutek elementów powietrznych (kwaśne deszcze, słońce, sól itp.) własny lakier samochodowy nieznacznie modyfikuje barwę oraz dlatego odcień dobrany z katalogu może nie pasować doskonale.

Lakier samochodowy – wytrzymałość

Oczywiście istotne miejsce w obszarze doboru lakieru samochodowego ma jego wytrzymałość na elementy zewnętrzne. Jest to bardzo ważne wyjątkowo wówczas, kiedy mieszkamy w miejscu, gdzie warunki nie są sprzyjające. Dużą wytrzymałość lakieru zagwarantuje lakier bezbarwny, jaki stosuje się jako powłokę zewnętrzną.

Rolą tego rodzaju artykułów jest ochrona auta przed niskimi oraz wysokimi temperaturami, promieniowaniem UV, opadami i rdzą.