Mocny i japoński – oto Skyline

Skyline, czyli linia horyzontu… motoryzacji

Z całą pewnością japońscy inżynierowie odpowiedzialni za wybór nazwy Nissan Skyline, oznaczającą ,,linię horyzontu”, doskonale wiedzieli co robią. Pojazd ten wyznacza bowiem granice techniki, udowadniając, że konkurencja w postaci Mitsubishi, Toyoty czy Mazdy musi jeszcze wiele się nauczyć. Historia rozpoczyna się bardzo dawno temu, w 1057 roku – wtedy po raz pierwszy użyta zostało wprowadzone słowo Skyline. Najbardziej znane wersje, R33, R34 oraz topowe GT-R wystąpiły w niezliczonej ilości gier oraz filmów. Duchową tradycję Skyline’a kontynuował Nissan GT-R.

Mocny i japoński!

Nissany Skyline R33 oraz R34 (https://devil-cars.pl/jazda/nissan-syline-gtr) występowały w wielu wariantach silnikowych, od wolnossących 2.0 do podwójnie doładowanych 2.8 o mocy nawet 500 koni mechanicznych. Najciekawsze odmiany znane są każdemu miłośnikowi japońskiej motoryzacji:

  • GT-R V·spec
  • GT-R M·spec Nür
  • GT-R NISMO
  • Tommy Kaira

Topowe Skyline’y dysponowały napędem na cztery koła i systemem typu Twin Turbo. Gwarantowało to świetne wrażenia z jazdy oraz niepowtarzalne przyspieszenie.

Mnóstwo rodzajów, mnóstwo wrażeń!

Nawet najbardziej oddani fani marki nie są w stanie wymienić z pamięci wszystkich odmian Nissana Skyline powstałych na przestrzeni ostatnich sześciu dekad. Od wersji czterodrzwiowych, przez legendarne coupe, skończywszy na nietypowych wariantach kombi. Znane z gier video Skyline’y GT-R to szybkie i doskonałe technicznie samochody zdolne pokonać nawet trzy razy droższe pojazdy konkurencji. Udowadnia to tylko, jak niezwykły sukces odniósł Nissan.